

Iz Zakona o socijalnoj skrbi, Članak 91.
Psihosocijalna podrška je usluga koja obuhvaća stručne postupke i druge oblike pomoći i podrške kojima se potiče razvoj i unaprjeđenje kognitivnih, funkcionalnih, komunikacijskih, govorno-jezičnih, socijalnih ili odgojnih vještina korisnika.
Članak 92.
(1) Usluga psihosocijalne podrške može se odobriti pojedincu, obitelji ili udomitelju. (2) Usluga psihosocijalne podrške pruža se individualno ili u grupi. (3) Usluga psihosocijalne podrške pruža se u obitelji korisnika, udomiteljskoj obitelji, kod drugih pružatelja usluga koji ispunjavaju propisane uvjete ili na drugim mjestima prema potrebi korisnika. (4) Usluga psihosocijalne podrške može se pružati u nazočnosti i uz sudjelovanje članova obitelji.
Članak 93.
(1) Usluga psihosocijalne podrške može se odobriti do godinu dana. (2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, nastavak psihosocijalne podrške može se odobriti nakon isteka roka iz stavka 1. ovoga članka dok traje potreba na temelju stručne procjene. (3) Uslugu psihosocijalne podrške pruža dom socijalne skrbi i drugi pružatelji usluga iz članka 162. točaka 3. i 4. ovoga Zakona.
Članak 94.
(1) Usluga psihosocijalne podrške pojedincu odobrava se radi prevladavanja teškoća i osnaživanja pojedinca u vezi s teškoćama u razvoju, invaliditetom, starijom životnom dobi, kriznim stanjima, nasiljem u obitelji, uključivanjem u svakodnevni život zajednice, prevladavanja tretmanskih iskustava, problema u ponašanju te u drugim nepovoljnim okolnostima. (2) Usluga psihosocijalne podrške odobrava se pojedincu na temelju procjene rizika, snaga i potreba u skladu s individualnim planom promjene. (3) Psihosocijalna podrška djetetu s teškoćama u razvoju i osobi s invaliditetom odobrava se na temelju stručne procjene pružatelja usluge o vrsti, trajanju i učestalosti usluge, na temelju koje se izrađuje individualni plan promjene. (4) Psihosocijalna podrška pruža se u obitelji korisnika ili udomiteljskoj obitelji do pet sati tjedno, a kod ostalih pružatelja usluga do šest sati tjedno, a najviše tri sata dnevno, od čega najviše četiri sata individualno, a ostalo u grupi.
Članak 95.
(1) Psihosocijalna podrška obitelji odobrava se radi prevladavanja obiteljskih teškoća, stjecanja roditeljskih vještina i osnaživanja obitelji za funkcioniranje u svakodnevnom životu. (2) Usluga psihosocijalne podrške odobrava se obitelji kada se problemi i teškoće mogu riješiti samo promjenama u obitelji, kada je obitelji potrebna stručna pomoć i podrška pri odgoju i skrbi za djecu, radi usvajanja znanja i vještina za uspješnije roditeljstvo ili svakodnevnu brigu i skrb odnosno kada je rad s članovima obitelji usmjeren na poboljšanje odnosa. (3) Usluga psihosocijalne podrške odobrava se obitelji na temelju procjene rizika, snaga i potreba u skladu s individualnim planom promjene. (4) Psihosocijalna podrška pruža se u obitelji do pet sati tjedno, iznimno kod pružatelja usluge do šest sati tjedno, a najviše dva sata dnevno.
1) Boravak je usluga kojom se osiguravaju organizirane aktivnosti tijekom dana uz stručnu i drugu pomoć i podršku, radi zadovoljavanja osnovnih i dodatnih životnih potreba korisnika koje ne mogu biti zadovoljene u obitelji.
(2) Usluga boravka odobrava se djetetu s teškoćama u razvoju, djetetu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, djetetu s problemima u ponašanju, osobi kod koje je utvrđena privremena nezapošljivost prema zakonu kojim se uređuje profesionalna rehabilitacija i zapošljavanje osoba s invaliditetom, osobi s invaliditetom, osobi starije životne dobi, teško bolesnoj odrasloj osobi i beskućniku koji nije smješten u prihvatilištu.
(3) Usluga boravka pruža se kao usluga poludnevnog boravka, u trajanju od četiri do šest sati dnevno ili kao usluga cjelodnevnog boravka, u trajanju od šest do deset sati dnevno.
(4) Usluga poludnevnog boravka i usluga cjelodnevnog boravka može se odobriti jedan dan u tjednu, više dana u tjednu ili tijekom svih radnih dana u tjednu.
Vrste socijalnih usluga, Članak 71 (Zakon o socijalnoj skrbi)
1. prva socijalna usluga;
2. usluga sveobuhvatne procjene i planiranja,
3. savjetovanje;
4. stručna procjena,
5. psihosocijalno savjetovanje;
6. socijalno mentorstvo,
7. obiteljska medijacija
8. psihosocijalni tretman radi prevencije nasilničkog ponašanja
9. psihosocijalna podrška
10. rana razvojna podrška ; 11. pomoć pri uključivanju u programe odgoja i redovitog obrazovanja
12. pomoć u kući
13. boravak
14. organizirano stanovanje i 15. smještaj.
Članak 72. Socijalne usluge mogu se pružati tijekom duljeg razdoblja ili privremeno, ovisno o potrebama korisnika.
Članak 73. (1) Socijalne usluge priznaju se ili odobravaju na temelju sveobuhvatne i/ili specifične procjene potreba korisnika, rizika i snaga obitelji i resursa lokalne zajednice, u skladu s individualnim planom promjene ili planom intervencija, radi osnaživanja i bolje socijalne uključenosti. (2) Odredba stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na prvu socijalnu uslugu, uslugu savjetovanja koju pruža stručni radnik Zavoda i uslugu obiteljske medijacije.
Članak 74. (1) Socijalne usluge prvenstveno se priznaju ili odobravaju korisniku kao izvaninstitucijske usluge ili mu se priznaje pravo na izvaninstitucijsku skrb. (2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, pravo na smještaj kao institucijsku skrb priznaje se u kriznim situacijama, radi provođenja rehabilitacijskih programa, radi provođenja psihosocijalnih tretmana te u drugim slučajevima iz članka 116. točaka 1., 3., 5. i 6. do 9. ovoga Zakona, ako osobi nije moguće osigurati skrb u vlastitom domu, priznavanjem prava na izvaninstitucijsku skrb i/ili pružanjem drugih izvaninstitucijskih usluga. (3) Socijalne usluge iz članka 71. točaka 1. do 14. ovoga Zakona su izvaninstitucijske usluge. (4) Smještaj je usluga koja se pruža kao institucijska skrb u domu socijalne skrbi ili kod drugih pružatelja usluga ili kao izvaninstitucijska skrb u udomiteljskoj obitelji.
Članak 75. (1) Socijalne usluge iz članka 71. ovoga Zakona mogu se pružati na temelju:
1. rješenja Zavoda, osim socijalnih usluga koje pruža Zavod
2. uputnice ili zaključka Zavoda ili
3. ugovora o pružanju socijalne usluge.
(2) Socijalne usluge iz članka 71. točaka 14. i 15. ovoga Zakona pružaju se na temelju rješenja.
(3) Socijalne usluge iz članka 71. točaka 4. do 13. ovoga Zakona pružaju se na temelju uputnice, osim usluge stručne procjene koja se može pružati i na temelju zaključka.
(4) Socijalne usluge iz članka 71. točaka 5. do 15. ovoga Zakona mogu se pružati i na temelju ugovora korisnika i pružatelja usluge.
(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, socijalnu uslugu iz članka 71. točaka 13. do 15. ovoga Zakona dijete može koristiti samo na temelju uputnice ili rješenja Zavoda.
(6) Korisnik može sam izabrati socijalnu uslugu i pružatelja s kojim sklapa ugovor o pružanju socijalne usluge u skladu s uvjetima propisanim ovim Zakonom.
(7) Korisnik koji socijalnu uslugu koristi na temelju ugovora iz stavka 4. ovoga članka u cijelosti snosi troškove usluge.
To znači da možete dobiti uputnicu ili zaolučak, a mi potporu/sredstva za pružanje socijalnih usluga ili možete sami s nama ugovoriti pružanje socijalnih usluga.
a) 1.7.2022. Adaptacija sanitarnih čvorova:
Ukupni iznos sredstava utrošen na adaptaciju:
20.4.2022. Krajem travnja 2022. godine započeli smo adaptaciju sanitarnih čvorova, zahvaljujući donacijama građana, tvrtki, Primorskog-gornaskoj županiji i Gradu Rijeci. Sredstava smo prikupljali kroz kampanju koristeći više komunikacjskih kanala i metoda: “Donatorske aukcije”, pozivi donatorima, objave u medijima, pisma i sastanci s donositeljima odluka, rođendanske proslave prijateljica naših dipovaca, humanitarna akcija studenata biotehnologije “Kuglice dobrih želja“, na sjamovima Zeleni Kastav..
Nakon 3 godine prikupljanja prikupili smo oko 40.000 kuna s čime smo započeli adaptaciju koja će nas koštati oko 70.000 kuna prema prvom troškovniku iz 2019. godine.
Koliko će nas stvarno koštati?
Od listopada 2022. je u tijeku kampanja za prikupljanje sredstava za adaptaciju kuhinje u kojoj naše osobe s invaliditetom uče pripremu jednostavnih jela za sebe i obitelj u svakodnevnom životu, a ujedno za one koje imaju mogućnosti, to je i radno okupacijska aktivnost, priprema za rad na jednostavnim poslovima na kojima oni mogu raditi. Zato nam je kuhinja jako važna jer to je prostor učenja i stjecanja novih vještina.
Akcijski plan USLUGE 2021.-2024_
Pravilnik o vođenju evidencije i dokumentacije pružatelja socijalnih usluga, te načinu i rokovima za
Pravilnik o standardima kvalitete socijalnih usluga
Odluka o donošenju Nacionalnog plana razvoja socijalnih usluga za razdoblje od 2021. do 2027. godine
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2020_12_145_2804.html
O osnutka naša vizija je uključiti prvenstveno mlade u zajednicu, uključivanjem u naše programe a u skladu s zakonskim i normativnim okvirom u području socijalne skrbi, zaštite ljudskih prava, prava osoba s invaliditetom i dr.
Provedbom programa koje razvijamo unarijeđujemo kvalitetu socijalnih usluga koje pružamo inovativnim metodama rada te postižemo veliku učinkovitost, a svaka nova aktivnost ili program predstavlja novo unaprijeđenje i nove rezultate. Naši temeljni programi su:
Preseljenjem u novi veći prostor u Wenzelovu 2, konačno su se stekli preduvjeti za podnošenje zahtjeva za dobivanje licence odnosno rješenja nadležnog ministarstva (od 2022. godine su to županijska tijela)
Kako bi unaprijedili kvalitetu naših usluga u zajednici pristupili smo procesima usklađivanja s Pravilnikom o mimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga, a od osnutka djelujemo i u skladu s drugim normativnim aktima poput:
a) Zakon o socijalnoj skrbi, pročišćeni tekst zakona NN 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19, 64/20, na snazi od 01.01.2020 (https://www.zakon.hr/z/222/Zakon-o-socijalnoj-skrbi)
b) Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2020_05_56_1125.html)
c) Pravilnik o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2014_03_40_712.html)
d) Pravilnik o vođenju evidencije i dokumentacije pružatelja socijalnih usluga, te načinu i rokovima za dostavu izvješća (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2015_09_100_1952.html)
e) Pravilnik o standardima kvalitete socijalnih usluga (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_12_143_2693.html)
Cilj nam je pružati najmanje sljedeće socijalne usluge:
U budućnosti ćemo težiti i ka osiguravanju uvjeta za pružanje socijalne usluge organiziranog stanovanja. (https://gov.hr/moja-uprava/obitelj-i-zivot/socijalna-skrb/prava-i-usluge-za-osobe-s-invaliditetom-iz-sustava-socijalne-skrbi/psihosocijalna-podrska/1808)
3. Organizirano stanovanje je socijalna usluga kojom se jednoj ili više osoba tijekom 24 sata dnevno uz organiziranu stalnu ili povremenu pomoć stručne ili druge osobe, u stanu ili izvan stana, osiguravaju osnovne životne potrebe te socijalne, radne, kulturne, obrazovne, rekreacijske i druge potrebe. (https://gov.hr/moja-uprava/obitelj-i-zivot/socijalna-skrb/prava-i-usluge-za-osobe-s-invaliditetom-iz-sustava-socijalne-skrbi/organizirano-stanovanje/1813)
Ostali važni dokumenti:
Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2017. do 2020. godine: https://posi.hr/nacionalna-strategija-izjednacavanja-mogucnosti-za-osobe-s-invaliditetom-od-2017-do-2020-godine/
Priručnik za socijalno planiranje: https://mdomsp.gov.hr/UserDocsImages/avuga/Medunarodna_suradnja_i_EU/Prirucnik%20za%20socijalno%20planiranje.pdf
Kako bi uključili naše mlade za koje radimo u rad i zapošljavanje, usmjeravamo naše djelovanje u skladu drugim formativnim aktima, a kojima se rukovodi i Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapiošljavanje OSI http://www.zosi.hr kao i Centri za profesionalnu rehabilitaciju :
Ljudi za koje radimo su osobe s invaliditetom koje imaju različite teškoće u svakodenvom životu i radu, od kojih su najčešće on kombinirane. Stoga ostvaruju razna prava ili ne nisu pokrenuli postupak pri nadležnom centru za socijalnu skrb. Prava u sustavu socijalne skrbi temeljem Zakona o socijalnoj skrbi su:
O priznavanju prava u sustavu socijalne skrbi rješenjem odlučuje nadležni centar za socijalnu skrb prema mjestu prebivališta. Iznimno, o pravu na naknadu za troškove stanovanja rješenjem odlučuje jedinica lokalne samouprave i Grad Zagreb, a o priznavanju prava na naknadu za troškove ogrjeva rješenjem odlučuje jedinica područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb.
Uvjeti za njihovo ostvarivanje određeni su Zakonom o socijalnoj skrbi („Narodne novine“ broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19 i 64/20).
Uvjeti za ostvarivanje prava na status roditelja njegovatelja/njegovatelja određeni su Zakonom o socijalnoj skrbi („Narodne novine“ broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19 i 64/20).
Roditelj njegovatelj odnosno njegovatelj ima pravo na naknadu u iznosu osam osnovica (osnovica trenutno iznosi 500,00 kn), prava iz mirovinskoga osiguranja, zdravstvenog osiguranja i prava za vrijeme nezaposlenosti, kao zaposlena osoba prema posebnim propisima.