Turizam za mene - pristupačni turizam
Volontiraj
Volontiraj
Volontiraj
WhyDonate
Doniraj
Pretraga
Pretraga
Dnevni centar Prijatelji: socijalna usluga savjetovanje

Dnevni centar Prijatelji: socijalna usluga savjetovanje

1. Socijalna usluga  savjetovanje – podrška korisnicima s invaliditetom ili savjetovanje za osnaživanje i uključivanje.

Socijalna usluga savjtovanja pruža se u skladu sa Zakon o socijalnoj skrbi („Narodne novine” broj 18/22 i 46/22, 119/22, 77/23, 156/23 i 61/25) i Pravilnik o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga („Narodne novine“ broj 110/22 i 58/24).

DIP je pružatelj socijalne usluge savjetovanja od osnutka, a u 2025. godini smo dobili rješenje o ispunjavanju minimalnih uvjeta za pružanje socijalnih usluga savjetovanja:

Rjesenje-savjetovanje-2025

Savjtovanje mogu pružati radnici iz članka 21. stavka 2. točke 1. – 5. Pravilnika – stručni radnici za regulirane profesije, uz odobrenje za rad nadležne komore:

  • socijalni radnik, pravnik, psiholog, socijalni pedagog, edukacijski rehabilitator. 

U DIP-u, socijalnu uslugu savjetovanja pružaju: dva psihologa i po potrebi socijalni radnik, pravnik i drugi stručni radnici (vanjski stručni suradnici),

Savjetovanje je usluga kojom stručna osoba u neposrednom kontaktu potiče korisnika na razvoj novih mogućnosti sagledavanja životne situacije sa svrhom prevladavanja teškoća, stvaranja uvjeta za očuvanje i razvoj osobnih mogućnosti te odgovornog odnosa pojedinca prema samom sebi, obitelji i društvu.

Cilj usluge: dati podršku korisnicima (osobama s invaliditetom) u identificiranju i jačanju osobnih potencijala, razvijanju vještina, usmjeravanju prema socijalnoj i/ili radnoj uključenosti te osnažiti ih za što aktivniju ulogu u zajednici.

Usluga savjetovanja uključuje: 

  • stručnu pomoć korisniku da jasnije sagleda vlastitu životnu situaciju, 
  • poticanje na promjenu u skladu s vlastitim mogućnostima i potrebama s ciljem osnaživanja za samostalno rješavanje problema, 
  • stvaranja uvjeta za očuvanje i razvoj osobnih mogućnosti 
  • te odgovornog odnosa pojedinca prema samom sebi, obitelji i društvu.

Opis usluge:

  • Usluga se pruža kroz individualne i grupne savjetodavne susrete.
  • Savjetovanje obuhvaća teme poput:

(i) samopouzdanje i jačanje resursa,

(ii) prihvaćanje i nošenje s invaliditetom/ograničenjima,

(iii) socijalna uključenost i sudjelovanje u zajednici,

(iv) radne mogućnosti i priprema za zapošljavanje,

(v) korištenje socijalnih prava i usluga u sustavu socijalne skrbi.

Usluga korisniku se pruža uz poštivanje načela iz Zakona:

  •  dostupnosti (čl. 6),
  • individualizacije (čl. 7), 
  • sudjelovanja korisnika (čl. 10), 
  • privatnosti i zaštite podataka (čl. 11 i 12).

Usluga se može financirati kroz programske fondove ili lokalnu samoupravu, uz partnerski angažman udruge, lokalne zajednice i drugih dionika (čl. 13. iz Zakona – načelo kombinirane socijalne politike).

Ciljana skupina: Osobe s invaliditetom i osobe s teškoćama u funkcionalnim sposobnostima koje žele aktivnije sudjelovati u društvenom i/ili radnom životu.
Trajanje i intenzitet: Usluga savjetovanja pruža se u trajanju od 60 minuta do tri susreta, a iznimno prema procjeni stručnjaka do pet susreta.

Rezultati / očekivani ishodi:

  • Korisnik bolje razumije svoje mogućnosti i izazove s kojima se susreće.
  • Korisnik razvija konkretan plan djelovanja, npr. usmjeren na tržište rada ili socijalnu ukljčenost.
  • Korisnik ostvaruje povećanu socijalnu uključenost (aktivnosti, komunikacija, sudjelovanje).
  • Povećava se osjećaj osnaženja i samostalnosti korisnika.

Partneri i suradnja: Lokalna zajednica, udruge, poslodavci, centri za socijalnu skrb, radne organizacije, potencijalno programi za zapošljavanje.
Evidencija i praćenje: Vođenje evidencije korisnika, planova, susreta, napretka – u skladu sa Zakonom o socijalnoj skrbi (čl. 17, 18 – uvjeti za pružanje djelatnosti).

2. Hodogram (koraci/proces) usluge savjetovanja

  1. Prijem i inicijalna procjena
  2. Izrada individualnog plana savjetovanja
  3. Provedba savjetovanja
  4. Suradnja i upućivanje
  5. Praćenje i evaluacija
  6. Završetak usluge i izvješće
  7. Mjerenje učinka i povratne informacije

 

Podijeli na Facebooku

Kontaktirajte nas

Informacije

Adresa
  • Wenzelova 2/1
  • Rijeka, Croatia
  • OIB: 78171364712
  • MB: 4152115
  • Žiro račun: ERSTE & ST. BANK
  • IBAN: HR68 2402 0061 1011 8082 8