Dođite i vi i uživajte, u okviru programa Vriska, uživajte u našem pravom drugom trobroju strip alamanaha Iracionalist danas, u četvrtak u 18:00, u Gradskoj knjižnici Rijeka.
- 18.09.2025
- KULTURA I TEHNIČKA KULTURA
Jeste li upisani u Registar osoba s invaliditetom možete provjeriti:
Morate znati da socijalne usluge pružaju razni pružatelji: udruge, tvrtke, ustanove, a udruge i tvrtke mogu biti licencirani pružatelji usluga ili ne. Biti licencnirani pružatelj socijalnih usluga znači da udruga poput DIP-a udovoljava mjerilima za pružanje usluga ili ne. Rješenja o ispunjavanju mjerila izdaje nadležno ministarstvo (više o ispunjavanju mjerila za DIP na: obnova rješenja – licence 2025.
1.1. Kako započeti? Poslati e-mail na [email protected]:
Time kreće vaše uključivanje u socijalne usluge:
Podnošenje zahtjeva za pružanje socijalne usluge savjetovanja kako bi vas informirali i savjetovali o mogućnostima – izradit ćemo plan za uključivanje i naći najbolje rješenje za izazove s kojima se suočavate (što je socijalna usluga savjetovanja pročitajte https://dip.hr/socijalne-usluge-hr/dnevni-centar-prijatelji-socijalna-usluga-savjetovanje-2/).
Hodogram (koraci/proces) usluge savjetovanja:
Stručni tim će vam uz vaše sudjelovanje i suglasnost dati upute za ostvarivanje pojedinih prava. Ako je stručni tim procijenio da je program socijalnih usluga poludnevnog i/ili psihosocijalne podrške primjeren za vas (korisnika) i vaše mogućnosti i u skladu s vašim interesom, čeka vas ili uključivanje u socijalnu uslugu poludnevnog boravka, psihosocijalne podrške ili u Klub korisnika.
Socijalna usluga obuhvaća slijedeće aktivnosti: prehranu (svaki dan obrok), njegu (ako je potrebna), brigu o zdravlju, socijalni rad, radne aktivnosti i/ili radnu terapiju i socijalna rehabilitacija. Intenzitet dolazaka je najmanje puta tjedno do 5 puta tjedno.
Hodogram uključivanja predviđa:
1.1. Uputnica Zavoda za socijalni rad: Ako ima mjesta u grupi koju plaća nadležno Ministarstvo – upućujemo vas na Zavod za socijalni rad po uputnicu. Uz zahtjev morate donijeti i svu dokumentaciju, nakon dobivene uputnice možete se uključiti. Usluga je besplatna ili plaćate participaciju Ministarstvu obzirom na vaše prihode, što procjenjuje Zavod za socijalni rad, a DIP-u plaćate članarinu u DIP-u. Usluga je ugovorena s Ministarstvom rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, kao glavarina. Za sada imamo osigurana sredstva za 15 mjesta, a imamo prostora za prijem još 15 korisnika za koje se nadamo da ćemo u 2026. godini dobiti novo financiranje od Ministarstva.
1.2. Ako nema mjesta u grupi koju plaća Ministarstvo možete:
a) Ako stručni tim procijeni da ste kandidat za socijalnu uslugu psihosocijalne podrske ili se možete uključiti u odabrane aktivosti Kluba korisnika te na taj način možete “čekati” svoje mjesto u poludnevnom boravku, dok ne dobijete uputnicu. Usluga je besplatna, a DIP-u plaćate članarinu, usluga se sufinancira iz raznih izvora za koje prijavljemo projekte / programe za financiranje.
c) Ako je socijalna usluga poludnevni boravak primjerena za vaše potrebe, ovu uslugu možete sami plaćati po cijeni po kojoj nadležno ministastvo plaća DIP-u glavarinu. (457,00 eura mjesečno).
b) Možete biti na Listi čekanja, pa čekati da se oslobodi mjesto ili potražiti negdje druge neki drugi program.
2. Stručni tim izrađuje u suradnji s vama individualni plan promjene:
Nakon odluke o prijemu i nakon što su osoba s invalidititom i član obitelji informirani o programu i oboje pristali aktivno sudjelovati u provedbi, čime ste se obvezali da ćete poštivati pravila i kućni red Dnevnog centra Prijatelji, a član obitelji aktivno sudjelovati u provedbi programa, kreće izrada individualnog plana promjene (IPP). IPP sadrži ove faze:
Svake godine unaprijeđujemo program s novim aktivnostima za sve naše članove:
Hodogram uključivanja predviđa:
1.1. Ako kapacitet Dnevnog centra Prijatelji dozvoljava pokrenut ćemo procese uključivanja, izraditi individualni plan promjene, dogovoriti dinamiku i vrste aktivnosti. Socijalna usluga je za vas besplatna, a DIP sredstva za provedbu ove usluge namiruje iz raznih izvora kroz projektno financiranje. Korisnik plaća članarinu u DIP-u kako bi ostvario svoje pravo na sudjelovanju u ovim aktivnostima.
1.2. Ako DIP trenutno nema kapacitet za vaše uključivanje ili nema mjesta, stavit ćemo vas na Listu čekanja ili ćete se uključiti u aktivnosti Kluba korisnika ili uputiti drugom pružatelju usluga.
2. Prijava korisnika za korištenje usluge što obuhvaća: inicijalni klinički intervju ili drugu metodu prikupljanja podatka ili inicijalnu procjenu (psiholog), izradu socijalne anamneze (socijalni radnik ili psiholog) i donošenje zaključka povjerenstva za prijem i otpust.
3. Određivanje ciljeva uključivanja i promjene u dogovoru s vama i članom obitelji – objasnit ćemo vam aktivnosti koje obuhvaćaju socijalnu uslugu psihosocijalne podrške, a koje stručni tim smatra da će doprinijeti promjenama.
4. Izrada individualnog plana promjene: Plan psihosocijalne podrške obuhvaća intenzitet i dužinu trajanja pojedinih aktivnosti što predstavlja kombinaciju aktivnosti:
– individualni rad (psihološki rad, socijalni rad, socijalna rehabilitacija) u trajanju do 6 sati tjedno, a najviše 3 sata dnevno, s time da najviše 4 sata može biti individualno, ostatak u grupi.
– grupni rad: grupni psihološki rad, socijalna rehabilitacija, socijalni rad, kinezioterapija i sportsko-rekreacijske aktivnosti, glazboterapija i glazbene aktivnosti, likovna terapiju i likovne aktivnosti.
Indovualni plan promjene obuhvaća
5. Određivanje uloge obitelji u procesu promjene: roditelji / skrbnici osim što su informirani o individualnom planu promjene, imaju pravo na individualnu i grupnu pshološku podršku (psihologa i socijalnog radnika). Za roditelje je organizirana grupa podrške jednom tjedno u srijedu popodne. Za individualnu podršku roditelji traže termine, a intenzitet i trajanje ovisi o vrsti izazova s kojim se roditelj susreće.
6. Informiranje korisnika i člana obitelji o rizicima i zaštitnim faktorima (informiranje o pravilnicima i protokolima u slučaju nasilja, o informiraosti, o prijemu i otpustu korisnika i drugo).
7. Praćenje provedbe usluge.
Svake godine unaprijeđujemo program s novim aktivnostima za sve naše članove:
Klub korisnika je osmišljen na način da udovoljava potrebama osoba s invaliditetom koji nisu zbog drugih obaveza u mogućnosti redovito sudjelovati u programu socijalnih usluga ili nisu kandidati za socijalne usluge koje pružamo.
Ako ste na Listi čekanja za prijem u neku od usluga ili ako nemate mogućnost sudjelovati u programu socijalnih usluga upućujemo vas u Klub korisnika. Plan Kluba korisnika obuhvača razne socijaljizacije aktivnosti kojima je cilj uključivanje i senzibilizacija na izazove u zajednice. Intenzitet uključenosti je manji nego za socijalne usluge pa možete dolaziti jednom tjedno ili do dva puta tjedno.
Zato smo osnovali Klub korisnika kako bi osigurali:
Druge aktivnosti kojima se širi krug podrške, poput zajedničke proslave rođendana, izleti, uključivanje u razne druge projekte.
Udomljavanjem naših ukrasno-uporabnih predmeta sudjelujete u provedbi naših programa za mlade s teškoćama u razvoju i psihosocijalnom funkcioniranju. Mi ćemo vam zato pokloniti jedan ili više predmeta koje smo sami napravili…