Radionica stripa - DRUŠTVO ZA ISTRAŽIVANJE I POTPORU

Pretraži
Idi na sadržaj

Glavni izbornik:

Radionica stripa

Laboratorij životnih vještina PRIJATELJI (NEET) > Laboratorij životnih vještina za djecu i mlade
“STVORI NOVI KADAR!”  

Voditelj strip radionice, Damir Steinfl, član HUPU i voditeljica i supervizorica za llkovne radionice, Andrea Knežević, mag. art. – likovne radionice i radionica stripa za djecu u riziku, stručna suradnica za umjetničko uređivanje i dizajn.

Kreativna radionica stripova i ilustracija namijenjena osnovnoškolskom uzrastu, učenicima do 6 razreda. Djeca već u ranijoj dobi iskazuju svoj svijet ideja, boja i naziva događaja stvari i pojava. Povezivanjem “kadrova” u priču djeci se omogućuje autonomnost u izržavanju emicija i teškoća. Kroz igru slaganja kadrova stripa i ilustracije i vlastitih priča otriva i priča o njihovim odnosima među vršnjaicima, pogled na svijet oko djece, sreći i problemima koje okupiraju školarce. Radionica je namjenjena svakom djetetu koje želi provesti slobodno vrijeme 1 tjedno otkrivajući mogućnosti pisanog i crtanog izričaja. Svako dijete može izraziti unutrašnji i vanjski svijet kroz priču, uz vođenje autora specifičnog stripa koji vodi dijecu u malim grupama u otkrivanje čudesnih mogućnosti ovog izričaja. Autor radionice je i sam kao dijete i mlada osoba dobivao nagrade za specifični stil stripa, koji njeguje i danas. Grupe se oblikuju nakon prijava prema uzrastu, a radi se u dvije grupe u poodnevnim satima, u skladu s drugim obavezama djece.

Ciljevi koje će se postići radionicom su: upoznavanje polaznika sa izradom strip - ilustracija na zadanu i slobodnu temu

- upoznavanje procesa izrade stripa i ilustracije (ideja – skice – scenarij – kadriranje - olovka – tuširanje – kolor – finalizacija – objavljivanje) kao i upoznavanje sa materijalima (pribor) i tehnikama izrade stripa. Posebno će se pažnja posvetiti temi života u zajednici i odnosima u obitelji i među vršnjacima, dječjim pravima i temi “grada”, odnosno urbanim temama (ekološkim i sl. )

Neki od obrazovnih ciljevi su:

- znati likovno prikazati zadane motive, predočiti međuodnos zadanih motiva, koristiti osnovne elemente likovnog komponiranja, savladati stilizaciju crteža, uočiti karakteristično planiranje u stvaranju stripa, naučiti komponirati tekst u likovni prikaz, prepoznati povijesni razvoj stripa

- savladavanje jezika stripa kroz izradu strip pasica (uz korištenje teksta, bez teksta, upotreba onomatopeja, kadriranje i sl.). Djeca će imati priliku kreirati likove bogatih unutarnjih života, različitih životnih iskustva, što održava njihovu maštu, emocije i vrijednosti.

Odgojni ciljevi:

Izuzetna pažnja se posvećuje odgojnim ciljevima pa će djeca moći uočiti, spoznati, vrednovati elemente estetskog reda u vlastitom radu, ali i učiti kako surađivati s vršnjacima u stvaralačkom radu. Slobodno i drugačije od uobičajenog u školi, provedeno slobodno vrijeme u izradi stripa ojačat će samoupozdanje i samopoštovanje djece.

Najvažniji cilj je razvijanje tolerancije kao temelja civilizacijskog ponašanja i kulture mira, kao i vrednovanje postignutih rezultata. Svaki rad je vrijedan i svakom djetetu se posevćuje puna pažanja, pa će osjetiti ispunjenje i zadovoljstvo nakon kretivnog rada, odnosno potiče se rad radi samog likovnog i pisanog izražavanja, a ne radi nagrade poput ocjene. Polaznici će imati nakon svkaog ciklusa izložbu radova, te će se u okviru rada organizriati i posjete Muzeju suvremene umjetnosti, uz povremene grupne radionice likovne pedagoginje (Milice Đilas).
Kroz radionice će se poticati kreativno razmišljanje i konkretnoo djelovanja, kreativno korištenje slobodnog vremena, međusobno upoznavanje i druženje polaznika, učenje kroz igru.
Program rada radionice stripa i ilustracija:

Svaki sat započinje uvodom kojim se polaznike radionice postupno, nenametljivo i kroz igru upoznaje sa pojedinim procesima izrade stripa i strip ilustracije kao i pojedinim ostvarenjima navedene umjetničke forme. Zadržava se na pojedinim sadržajima, fleksibilno prema interesu i potrebi djece, a sadržaj procesa i tema su: ideja – skice – scenarij – kadriranje - olovka – tuširanje – kolor – finalizacija i objavljivanje.
Kroz individulani pristup polaznike se motivira na samostalni rad, oslobađanje mašte, pomaže im se savjetima kako bi u datom trenutku na najbolji mogući način realizirali ideje, priče i crteže koje sami osmišljavaju. Djeci se omogućuje da sudjeluju u odabiru tema i ritmu rada, kako grupnog tako i individualnog.

UPISI I INFORMACIJE: MOB. 0915580920
Marta Berčić


 
Natrag na sadržaj | Natrag na glavni izbornik